Overslaan en naar de inhoud gaan

Open brief aan minister Wiebes – Vereist: deelname burgers aan Energieakkoord 2.0!

Tim Poppe
04-10-2022 - 14:10

Vanuit het NPBO streven wij naar een grotere betrokkenheid van de burgers in Nederland bij het overheidsbeleid, zeker als dit directe gevolgen heeft voor de woon- en leefomgeving van de mensen. Op dit moment staan we aan de vooravond van het opstellen van een nieuw energie-akkoord in navolging van het eerste energie-akkoord dat vanuit de SER tot stand is gekomen. De grote kritiek op het SER Energieakkoord is dat hieraan niet is meegepraat en meegeschreven door een van de belangrijkste partijen in Nederland: burgers. Aan de onderhandelingstafels hebben economische- en ideologisch gedreven partijen samen met overheid, of aan de overheid gerelateerde partijen, elkaar weten te vinden. Burgers van Nederland herkennen geen vertegenwoordiging van hun belang door één van de partijen die uiteindelijk dit akkoord ondertekend hebben. Naar onze mening moet dit anders, en beter, met het tot stand komen van het Energie-akkoord 2.0.

(download) Openbrief Wiebes 20180104 EZK

Bestanden